• מאי : 3 : 2014 - ראיון אינטראקטיבי עם האמנית ‏‏ ‎Sharon Pazner מייסדת גלריה 3361
  • אפריל : 13 : 2014 - yes Oh gallery
  • אפריל : 11 : 2014 - אביב הגיע
  • אפריל : 2 : 2014 - המיזמים שכדאי להכיר: Cofix וCUPS
  • מרץ : 18 : 2014 - מתמגנטים על תל אביב – חפשו את המטמון.

הקדמה: במהלך חודש מרץ התכנסו המשוררת ואמנית הרחוב  ניצן מינץ נצר למשפחה ותיקה בעיר  ואמן הרחוב UNTAY  שהגיעה אל העיר לפני שנה וחצי במגרש חניה בצל אנגר בשכונת נגה הציורית, לאחר מס' שיחות שקדמו לפגישה שהביאה ליצירת מבנה לעבודה  משותפת על קיר שכאילו נועד ליצירה במימדים ובתפאורת הצמחים המטפסים ויחד שילבו שיר ודמות, בעבודה משותפת זאת  UNTAY יצר דמות של אדם שלא כהרגלו בעבודותיו ליצור דמות בעל חי ש"אינו שופט" כהגדרתו בשיחה עימי, נדיר לראות דמות אדם בעבודותיו, השיר הודבק בניגוד לכתיבה הסזיפית של אות ואות בכתב יד או בשבלונה, ניצן נושמת כל מילה וגם כאן, טקסט השיר הודבק שנדמה שנכתב במקום בהדבקות קטנות של מילה, מילים בודדות שזוהי עוד התפתחות בטכניקת העבודה של ניצן. התוצאה מרהיבה והחיבור מושלם, ביצירה אנו רואים למעשה פורטרט של האמן שמקיים תהליך פנימי בינו לבינו באמצעות מילות השיר שרקמה ניצן, הטקסט בתוך הגוף מתחיל בתיאור "פניי הם אווזים", רק ביציאה הטקסט מנתח את מצבה הנפשי של הדמות "לימונים רבים היו בלחיים והחריץ נחרץ כאילו אמר כי לא נמתחתי די" הטקסט למעשה הוא "שיר פואמי", בחלקו נרקם בתוך בטנה של הדמות הזכרית והדימוי שעולה במבט הוא רחם, או מערכת העיקול והוורידים ובחלקו נשלחת אל החלל מפיו של הדמות שמקיאה ונקרעת נפשית ופיזית, הדמות ספק מיוסרת, ספק בוטחת, אסרטיבית ובנויה היטב, מנהלת מונולוג  אישי שמתחיל באמותיו עד ליציאה אל המרחב לכדי דיאלוג. בראיון אינטראקטיבי מספרים האמנים, מהי היצירה ועל החיבור בינהם.

למה תל אביב?

ניצן: תל אביב בגלל שזו העיר בה אני נמצאת ובה גדלתי. יש לי אהבה גדולה מאוד לעיר, מה גם שהיא העיר המרכזית בישראל בכל הקשור לבילויים ותרבות, דבר שיכול להוות כחלל תצוגה מצוין לעבודות הרחוב של אמנים רבים.

UNTAY: עברתי לתל אביב לפני שנה וחצי ואני מרכז את כל היצירה שלי כרגע בסביבה שלה.

מה הביא לחיבור בינכם?

ניצן: הכרנו בעצם דרך האמנות אחד של השני ברחוב. פרגנתי לבועז על יצירה שלו, ונוצר קשר. היינו מדברים מדי פעם, ויום אחד החלטנו לבצע שיתוף פעולה. נפגשנו וחשבנו על רעיונות, אני על טקסט מיוחד, והוא על דמות ועל מבנה. הגענו לסקיצה ולבחירה, וכעבור כמה ימים יצאנו לרחוב.

UNTAY: ראיתי אינספור עבודות של ניצן דרך הפייסבוק ועניין אותי מי היא ואיך היא עובדת, חוץ מזה שהשילוב שבין שירה כתובה לציור הוא לא נפוץ כיום באמנות בארץ, על אחת כמה וכמה ברחוב, אז זה היה האתגר, ליצור איתי קשר ולראות מה אפשר לעשות.

אך הגעתם ללוקיישן זה?

ניצן: את הלוקיישן מצאנו כשחיפשנו את הדמות. עברנו במתחם נגה והראיתי לו את הספוט הספציפי כדי לשאול אם זה מוצא חן בעיניו. שנינו הסכמנו מיד שזה הספוט הכי יפה שראינו עד כה בסיור, והתחלנו לעבוד.

UNTAY: עשינו סיבוב אפניים בכל דרום העיר עד שהגענו לחניון שם, כשראינו אותו ידענו שנתמקם שם, כי הספוט יותר גבוה ממה שתכננו והיה משהו מעניין בקיר בטון מכוסה הפרחים הזה.

מה קורה שם?

ניצן: ביצירה רואים אדם שמערכת העיכול שלו חשופה. הוא מקיא מילים. המילים מטפסות לו דרך המעיים ונשפכות כקיא דרך הושט. הטקסט מדבר על בחינת האדם את המראה של עצמו. הוא מדבר על פחד מזיקנה, על פגמים ביופי, ועל תורשה גנטית פיסית. רצינו שהדמות תקיא תא הדימוי העצמי של עצמה.

דמות אדם?

 UNTAY: ציירתי רפרנס שלי ולא דמות שאני מכיר, אז ככה שהיה לי יותר קל, אני נמנע מלצייר אנשים אחרים, אם זה בנאדם ת'כלס, אז כרגע אני משתמש רק בי כרפרנס לפנים.

 

  • Tweet
  • Pin It

37 תגובות so far.

  1. מאת רחל:

    מתי,

    תודה על ראיון מקסים.

    ניצן היא אמנית בחסד.

    ואתה צלם ומראיין בחסד עליון!

    יישר כח,

    יום מעולה של פעמיים כי טוב היום ובכל יום,

    רחל

    • מאת Leonica:

      Your article pferectly shows what I needed to know, thanks!

    • מאת Katarina:

      That's a psoting full of insight!

    • מאת Bernadette:

      That's a creative answer to a difficult qusetoin

    • מאת Andressa:

      So true. Honesty and eveyrhting recognized.

    • מאת אלישבע זלצר:

      הייתי רוצה לדעת מה ז'תומרת ראיון אינטראקטיבי
      ומה הכתובת בה נמצאת יצירה זו?
      זה אגב, חסר לי תמיד ברשימות שלך, היכולת ללכת לכתובת המסויימת ולראותה "פנים אל פנים".

      • מאת מתי עלה:

        הי אלישבע
        ראיון אינטראקטיבי הוא פורמט שהשאלות והתשובות נשלחות אינטראקטיבית, הראיון משלב פגישה פיזית בה מתנהלת שיחה, לאחריה נשלחות שאלות לרוב קצרות, בדרך זו המרואיינ/ת עוברים תהליך אינדבידואלי והתוצאה מרהיבה, התשובות המתקבלות אינם עוברות עריכה, יש בזה משהו מאוד אינטימי ושיוויוני.
        העבודה הוצבה בשכונת נוגה בתחילת מרץ, כיום היא דהתה ולא נותר ממנה הרבה, כשמדובר באומנות רחוב הנוהג לא לכתוב את כתובת היצירה, אך אם יש יצירה שאת מעוניינת לראות פיזית שלחי אלי בפרטי ואתן לך כתובת.

        מתי עלה

  2. מאת מתי עלה:

    תודה רחל, שיתוף פעולה מושלם של שתי אמנים מצויינים שגדלים עם העיר שכיף להחשף לעבודות שלהם ברחבי העיר, אני מוקסם מהחיבור ביניהם, מהשפה, הלוקיישן ומהתוצאה.

  3. מאת סיגלית תורג'מן:

    מתי,מהראיון עולה כי "צדת" שניי אומנים בעליי ייחודיות ויכולת להעביר מסר באופן כל כך כנה,ישיר,ולא מתפשר.כל אחד מהם העביר "בכלים" האופיינים לו חשיבה שיצרה יצירה כריקמה אחת.הנגיעה בנושא כל כך חשוב : האדם אל מול עצמו,הדימויי העצמי כאשר הוא עובר את תהליך חייו כבשר ודם ומהן השלכות הזמן שחיי כישות.והתוצאה הינה חיבור ססגוני ונוקב.לשירה ולציור ישנם כוחות אדירים והם נשארים כעדות,לאורך שנים.
    ניצן כדרכה תמיד מפתיעה,ומרעננת בכתיבתה,נושאים בעליי משמעות. :
    את UNTAY התמזל מזלי כעת להכיר ולחוות דרך ציורו הססגוני שמצוייר באופן מיוחד ולהנות מהפרשנות למרות אופייה הקודר על מהות האדם.ומסלולו על פניי האדמה.
    מתי יופי של ראיון,והתמונות מרהיבות,לכדת כהרגלך תמונות שגורמות להאמין,כי ראייתך היא שעושה את אומנות הרחוב,לדבר מוחשי.המשך להכיר לנו עוד פינות מהעיר שמשתנה כמעט בכל רגע.

  4. מאת רחל:

    לסיגלית תורג'מן

    כתבת את מה שרציתי להגיד באופן כל כך יפה.

    תודה לך וגם למתי על העשייה המבורכת וחידוד נקודות המבט.

    בהערכה עצומה,

    רחל

  5. מאת Coso:

    It's posts like this that make sfruing so much pleasure

  6. מאת Gabriela:

    Great cmmoon sense here. Wish I'd thought of that.

  7. מאת רועי:

    שילוב מוצלח…

השאר תגובה


עדכוני טוויטר

No public Twitter messages.

מפרסמים