ראיון אינטראקטיבי: ניר אדוני Nir Adoni

העבודה בגלריה שלוש

את ניר אדוני פגשתי לראשונה בתהליך עבודה לקראת התערוכה "צובעים את המהפכה" בבית העם בשדרות רוטשילד 69, העבודה סקרנה אותי, במבט ראשון חשבתי שמדובר בהשתקפות של פנים מטוס, צפיה נוספת חשפה שרשרת מבנים אקלקטיים, הטכניקה מאוד סקרנה אותי, דברנו על כך שנקיים פגישה או ראיון, רציתי להכיר יותר ממנו, לפני כשבועיים פגשתי בניר שוב במהלך עבודה, הפעם בגינת שנקין כחלק מאירוע ב"בית תמי", הפעם מדובר על הדבקה וגם הפעם המוטיב הוא ארכיטקטורה, התאורה משחקת תפקיד, הלילה משחק תפקיד, בעבודה זו מבנה גוטי של כנסיה, כאשר נדמה שהיא נשאבת מהצריח העליון והתחתון, בפגישה השלישית שלי עם עבודה של ניר, פעם שלישית בחודש אחד, פגשתי עבודה בגלריית שלוש ב"בית התאומים" ברחוב מאזה, בעבודה זו שהיא זעזעה אותי (במובן החיובי) והחיבור אליה היה מיידי, שתי מלבנים באחד מנופים ובשניה  בני אדם תלויים על חבל ולפניהם יעל או צבי משקיף למעשה על חורבן, כאילו היעל נוסע בזמן, הווה עתיד, העבודה הזו נתנה לי לא רק תשובה לתהייה שהיתה לי בקשר של ניר לעיר ולעירוניות, לקשר שלו כאדם כחלק מקולקטיב  לסביבה, היא נתנה לי להרגיש את החיבור האמיץ שלו לפרטים הקטנים.

למה תל אביב?

תל אביב היא עיר הפכפכה ומלאת שכבות, יש בה לכלוך, זוהמה, לחות, חום בלתי נסבל, זיהום אוויר, הזנחה פשע ועוני לצד אזורים מצוחצחים ומטופחים הפער האדיר הזה לצד חוסר התכנון העירוני ומגוון הארכיטקטורה האדיר גורם לעיר הזאת להפוך לכור היתוך לוהט במזרח התיכון.

מהיכן אתה שואב את הדימויים ליצירה?

ב60 דקות של הליכה בתוך העיר אתה מופצץ באינספור דימויים וחווה מפגשים ארכיטקטוניים כמעט בלתי אפשריים, מבנים היסטוריים מרגשים נקברים תחת שכבות של כרזות של הופעות, עשרות כבלים למיניהם צינורות פלסטיק אפורים מכוערים ומזגנים חלודים, הגירויים האינסופיים הללו מייצרים תמהיל עוצמתי

 מה המקום של הארכיטקטורה בעבודה שלך.

המקומות האלו מסקרנים מרגשים ומפעילים את הדימיון, אני לוקח אותם איתי לסטודיו שם הדימויים מתפרקים אט אט ונבנים אצלי במחשבה מחדש, הארכיטקטורה הופכת למשהו כמעט אמורפי בלתי נתפס,

 

אתה יכול לספר על הבחירה בחומרים ובלוקיישן, בבית העם יש תחושה שאנו צופים בעבודה דרך רנטגן, בשנקין העבודה עברה תהליך של עיבוד והדפס ובמימדים גדולים, בשלוש תאורת לד דומיננטית?

הדימויים נולדים מחדש בטכניקות שונות כשהאור נמצא לעתים קרובות בעבודה ומנסה לייצר תעתוע, הצופה נמצא במצב בו הוא צופה בדימויים בעלי שפה מוכרת, אך הארכיטקטורה היומיומית המוכרת מקבלת איפיון שונה חל בה שינוי מהותי הפונקציונלית שלה מוטלת בספק, העתיד מתערבב עם העבר ושואב ממנו ידע שקיים בהיסטוריה של המבנים, המזרח במערב, קנה המידה משתנה תכופות והמקומות שהיו מוכרים במעורפל הופכים לאוטונומיות בפני עצמןֿ.

בית העם טכניקה: מדבקות ויניל, זכוכית, פרספקס, תאורת לד, בטון, עץ, גודל: 80 על 30 על 100 ס"מ

גינת שינקין טכניקה : מדבקת ויניל גודל: 240 על 240 ס"מ

גלריית שלוש טכניקה: העבודה בשלוש עשויה ממתכת בחיתוך לייזר עם תאורת לד גודל 135 על 50 סמ

מרתק, תודה רבה ניר.

העבודה בגינת שנקין – יש תחושה שהאובייקט האדריכלי נשאב

ניר אדוני בעבודה

העבודה בבית העם



Advertisements

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s