ראיון אינטראקטיבי: פרויקט המסכות של Oum Kultuv

אברהם שיין האינדיאני01 Oum Kultuv אמנית אוטדידקטית רב תחומית, ציירת, צלמת, מאיירת ואמנית רחוב, יוצרת במגוון טכניקות ועוד…, עכשיו לפני פתיחת תערוכת פרויקט המסכות. מעל לשנה תהיתי ביני לביני מי האמנית שמציירת דמויות גזורות מעוטרות ועטופות בצבעוניות  לרוב שחור לבן ובמיניאטוריות שכבשו כל פינה בלב ומרכז תל אביב, כך זה במילים שלה " לפעמים אני מרגישה כמו דבורה שמרחפת מפרח לפרח: הדמויות הן פרי דמיוני, חסרות גבולות, מאד גמישות. רובן נשים חזקות, מעין "שמשוניות".מצד אחד הן עגלגלות ומצד שני קשות ולוחמניות. שריריות וספירליות – תמנוניות. הן מבטאות כח ועצמה ללא מלים. לעיתים הציורים מסמלים את העצבות ואת הבדידות של הדמויות. למרות הצבעוניות, העומס, הנאיביות והאופטימיות יש תחושה של ריק שנבלע וקשה לעין להתמקד בנושא. לרב בפנים מצוירות עניים ייחודיות, אך הדמויות חסרות פה. בשפת הגוף שלהן יוצרות הדמויות שיח עם הצופה. מפתות, מיניות, כואבות, מהרהרות, חזקות, בישניות, אמיצות. "תמות נפשי עם פלשתים", אמר שמשון הגיבור. אני לוקחת את המשפט הזה לעולמי האמנותי בבוטות רכה, אך מכל כוון ללא מיצוי. מתאבדת עם עוצמה של צבעים ופרטים, בפיזיות מאומצת כדרך עבודה. עם הרבה קונטור שחור שמרצד לצופה בעינים, מהבהב ומושך. האם יוכלו לראות שם את עצמם בתוך הציור, עטופים במערבולת הצבעים? כמו בסביבה אורבנית סואנת כך אנחנו נעלמים ונבלעים ברעש של צבעים. עם זאת כל אחד מבטא את עצמו באופן אישי ויחודי. הגבול שלי הוא הדיוק והעבודה הסיזיפית. הדיון רב ממדי, אין סופי. שכבות דו ממדיות, גרפיות, בוקעות אחת מתחת לשנייה. טישטוש בין מציאות לדמיון, בין עצב לשמחה"  ההכרות בננו הייתה כשהתלוויתי לחברה לתערוכה שערכה, הייתי מוקסם מהאושר ומהרבגוניות, הרגשתי בגן עדן של צבעים ודמויות, הכרתי אישה מוכשרת שהיא גם אינטילגנטית שמתמצאת בסביבה שלה ובסביבה האנושית לצידה, אישה עם הומור שכיף לדבר איתה ויש לה תובנה אחת או שתיים על הסביבה, בסוף השבוע 19/04/2013 Oum Kultuv תפתח את תערוכת המסכות עליה היא עובדת שלושה חודשים ובכללי משחר ילדותה,

פרויקט המסכות

“הפרויקט נוצר מתוך התעסקות ממושכת שלי כאמנית, בחוסר רצון להגדרת הזהות שלי ועשׂייתי האמנותית וכמו כן הימנעות במשך רוב חיי לחשיפה ויזואלית ראליסטית של פניי דרך צילום לשם שמירה עקבית על פרטיותי. השאלות איתן אני מתמודדת רוב חיי הן האם אדם יוצר, אמן, שאינו נחשף פיזית ובמדיה לצופה יכול לשרוד, להצליח ולהתפתח רק עם חשיפת יצירותיו וללא חשיפה ביוגרפית צהובה של חייו? מדוע עולם האמנות והקהל עוסקים במיתוג ולמה חשוב להגדיר עשיה כסוג של סגנון והשפעה? למה אנחנו זקוקים לסמלים, סימון והכנסת אופי היצירה לתוך מסגרת מוגדרת מראש?"

אמני הרחוב ואמנים עם זיקה לאמנות רחוב שיציגו בהשקה- פסאז' גאה להציג את השקת פרויקט המסכות של oum kultuv.בפתיחה חגיגית שתערך ביום שישי ה-19/4 נחגוג צהריים עם אומכו ועוד עשרה אמני רחוב, בהפנינג של אמנות מחתרתית, מכירה איכותית, אוכל טוב ובירה קרה. על התקליטים עופר טל ( התפוחים), יגאל בובטה ( חוד המחט). הסטודיו של אום כולטוב היה פתוח לקהל הרחב. ובמקביל תתפרש תערוכה בכל חלל הפסאג' רחוב אלנבי 94 קומה מינוס 1 בתקווה לעלות- שם  יציגו לצד המסכות : אום כולטוב, סטודיו ספוג, אורן פישר, גל גי, הגרה בן, ישי, נטלי מנדל, צח שיף, עדי סנד ו- ARC D.L.P, FALUJA, TEBA78.  ועוד…, (התערוכה פתוחה לקהל עד יום שישי ה- 27/4 מ 12:00 ועד הבירה האחרונה של הלילה) והיא תוצג במהלך השבועיים. ביום הפתיחה היו גם דוכנים עם פוסטרים ושלל יצירות במחירים שווים לכל כיס.
ההשקה היא הסנוניחת הראשונה של הפרויקט מחוץ לדפי הפייסבוק ויהיה המשך.

למה תל אביב

תל אביב מלאה התרחשויות, יש בה חיים, גם בג'יפה ניתן לראות יופי, יש משהו דווקה שהעיר אפורה יש רצון ליפות ולקשט אותה, העיר קשה למחיה, יש מצוקה כלכלית ועם זאת יש את הים כמפלט את החברה והאנשים שהופכת אותה ללא משעממת.

למה ברחוב

כי אין לי גלריה שמייצגת אותי ואני לא מופיעה במוזיאונים, עד לפני פייסבוק, התערוכות היו כאלה שאני יחצנתי, אצרתי והצגתי, העבודות ברחוב הם סוג של סימון טיריטוריה וסוג של רצון להראות ולא להראות, "קורות חיי על הקירות"

מה מקור השם Oum Kultuv

אום=אימא+ כולכל= Cool – שילוב בין עברית, ערבית ואנגלית.

מיהי Oum Kultuv

הוריי עלו מעירק בשנת 71'. אבי עבד שנים כפועל בבית דפוס "פלאי – מסדה". את רב ילדותי ביליתי שם, בין ערימות הספרים, הנייר וניחוחות הדפוס. שם התחילה אהבתי לנייר שהיווה חומר גלם עיקרי לעבודותי במרוצת השנים. יש משהו בדלות החומר שמושך אותי, האפשרות לקחת את פיסת הנייר, הדלה, המשומשת והבלויהו להפוך אותה לאוצר מלא פרטים – מלאכת מחשבת – לתת חיים וקסם, לדבר שכיח כמו נייר. תאוותי לדיוק ועימות עם היכולת לעשות את הבלתי אפשרי והמורכב מוצאת פורקן בחומר הדל והעדין. מגזרות הנייר מסמלות לי כעין פאזל שמפרקים, ותוך כדי הפירוק שלו, הוא הופך, לכאורה, ליותר ויותר מוחשי. השלם הגזור – שם שלמותו. החיתוך מקנה שפה אחרת לקו, וכמו-כן, הצבעוניות של הנייר והטקסטורות מהוות גוון נוסף. במרוצת השנים הנייר סופג ריחות, אור, אויר, נושם ומזדקן. מוטבע עליו לרב תאריך שחלף, אך אני בוחרת לתת לו חיים חדשים בהווה, כעין תחפושת והזדמנות נוספת להיחשף לרוח הזמן הנוכחי.

לאומכו יש דף אוהדים שמומלץ להכיר ולהתעדכן בעולמה ובעולם יצירתה , דף האוהדים של Oum Kultuv

כל הצילומים המצורפים לפוסט מעשיה ידיה ותקתוקי מצלמתה של אומכו, סרטון מצורף: Oum Kultuv שרה פיוט "אגדלך" בלחן מסורת פרס

פורטרט שמיכ 254 copy

דבי מדהימה מעריצה01
הגרה עץ סגול01
יערות האמזונס01
מעובד עוז מדר פרחים05 255 copy
Fish-air Art
Oum Kultuv mask
Natalie Mandel
62831_549854031721887_1870815181_n
Oum Kultuv

3 מחשבות על “ראיון אינטראקטיבי: פרויקט המסכות של Oum Kultuv

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s