ראיון אינטראקטיבי: פיקסל נינג'ה

פיקסל נינג'ה הם זוג אמני רחוב תל אביביים, חובבי משחקי מחשב ישנים, פיקסל ארט ותרבות 8bit.

969585_573726319326157_2081300122_nכשאנחנו באים לשאול את השאלה מהי אומנות מחתרת,  אנדר גראונד, אם זה בסטנסילים הטקסטואליים, או המשולבים אימג', או   בעבודות המפוקסלות שזורקות אותנו אל עולם המחשב ההוא של פעם , בתיבול של הומור וצבע, כזה שיגע בנו גם בילד/ה שבנו וגם שיגרד מעט מהמבוגר/ת החבוי/ה שבנו ועדיין יעבירו מסר שאפשר להבין ולהתחבר אליו מספיק בכדי לעמוד לרגע, אותי זה סוחף לעולם של פנטזיות שמניח מעט למציאות הפרוזאית ומעלה חיוך על שפתי, פיקסל נינג'ה, זוג אמנים אישה וגבר  הם זוג שיוצר אומנות רחוב וגרפיטי, מדביקים paste up ומשבשים בכיף את המרחב והם עושים זאת ממש כנינג'ות, מגיחים ונעלמים, הפיקסל נינג'ה מוכרים בעיקר בסטנסילים הפזורים ובעיר ובשני פרויקטים במרחב, קומנדו קיר (הדבקת משחק מחשב קלסי על קיר לבנים) שהיא עבודה קלאסית שנעשתה בגינה במרכז העיר על קיר לבנים של כניסה למקלט, עולם המחשבים, יותר נכון של משחקי המשב הקלאסיים המפוקסל מעידן הדוס, עולם האייקונים נחשף בהתפרצות של צבע והומור ובמאות פרטים מהדימיון, מעולם הצריכה וסיפורים, הפרויקט השני המשותף לדוקטור דוט ופיקסל נינג'ה “חורבאני” (חורבן אורבני) הפרויקט שמדמה השתלטות של זומבים על תל אביב דרך תמונות מעובדות של ארבעה אתרים: בית העירייה-כיכר רבין, כיכר דיזנגוף, דיזנגוף סנטר וגן מאיר, שתי הפרויקטים אחת מעולם משחק המחשב והשני מעולם סרטי האימה והזוג היוצר הם נוף סטריט ארט אנדרגראונד מרחבי קסום, לאחרונה השתתפו בשני פרויקטים במרחב העירוני שהפך לרגע לגלריה מרחבית, "צבעי בסיס" ו"הקומה השביעית".

379767_583468961685226_1995400423_n
איירון אהרוני, עבודה בתהליך, העבודה המוגמרת בפרויקט "קומה השביעית" בתחנה המרכזית החדשה

למה תל אביב?

כי כאן אנחנו גרים, עובדים ויוצרים.

גרפיטי היא אמנות שקשורה מטבעה, בקשר הדוק, למרחב שבו אתה יוצר.

שבילנו אמנות רחוב היא פתח "לייפות את המרחב בו אנו חיים"- במקרה הזה, המרחב הוא

רחובות תל אביב.

למה ברחוב?

בגלל העצמאות והחופש ובגלל הרצון לנכס לעצמנו חלק מהמרחב הציבורי,

להפוך אותו לשלנו וליצור אמנות שהיא לאו דווקא מיועדת לגלריות או למוזיאונים,

אמנות שלא צריכה אישור או וועדות קבלה.

המוזיאון הוא הרחוב ואנחנו האוצרים שמחליטים היכן למקם את היצירה.

עבורנו העיר היא חלל תצוגה, הקירות הם קנבס, כל רחוב הוא גלריה.

מהיכן הגיע החיבור בין נינג׳ה לפיקסלים?

אין על הפשטות המינימליסטית של פיקסל ארט

ואין תחושת נינג'ה יותר מאשר להתגנב באישון לילה,

לצבוע קיר ולהיעלם לתוך החשיכה.

השתתפתם בפרויקט "הקומה השביעית" בתחנה המרכזית החדשה עם "איירון אהרוני" תוכלו לספר על הפרויקט ועל החוויה לעבוד במרחב של התחנה?

הגענו להשתתף בתערוכת "הקומה ה-7" בתחנה המרכזית בתל אביב אחרי שמארגני התערוכה פנו אלינו והציעו לנו לקחת חלק בפרויקט. קצת לפני התערוכה הנ"ל לקחנו חלק בפרויקט אמנות רחוב אחר, "צבעי בסיס", בו יצרנו יצירה מפוקסלת ענקית על קיר בבסיס צה"ל נטוש בצפון הארץ. החלטנו שגם הפעם אנחנו רוצים לעבוד בפיקסלים בלבד וכך יצא לדרך פרוייקט "איירון אהרוני". השלב הראשון בפרויקט היה בעצם ביקור במתחם התחנה המרכזית,  ביצוע מדידות של הקיר עלינו עמדנו לצייר ותכנון בשטח. הרעיון עצמו, ליצור את השף אהרוני מפוקסל, בדמותו של איירון מן התחילה בתור בדיחה פרטית – שנורא הצחיקה אותנו ולכן היינו חייבים ליישם אותה במציאות. יצרנו הדמייה בתוכנת הפוטושופ, איור פיקסל ארט למעשה, של העבודה הסופית (אותה בנינו על פי יחס מידות הקיר, במציאות- כפי שמדדנו בשטח). לאחר סיום עבדות ההדמייה במחשב- יצרנו גלופות קטנות ומרובעות, בגודל ובמידות המתאימות לרזולוציה בה החלטנו לעבוד על הקיר. מכיוון שהיה מדובר בעבודה גדולה מאוד ובגלופות (סטנסילים) קטנים מאוד- הגענו למקום עם כמה וכמה סטנסילים זהים – חלקם של פיקסל אחד, חלק של 3 או 4 פיקסלים ובעצם התחלנו לצבוע שטחים צבעוניים- ולהרכיב את העבודה (קצת כמו טטריס. או אולי פאזל). (זאת לאחר שציירנו בעפרון  גריד על כל הקיר, כך שהשטחים המרובעים יהיו מוגדרים ומיושרים זה לזה). העבודה עצמה בשטח לקחה כ-שבוע, אולי קצת יותר. עבדנו בלילות, כמה שעות בכל פעם, שלצידנו אמנים אחרים משלימים את הציורים המצוינים שלהם. העבודה בתחנה המרכזית היתה מציינת! לא רק משום שיכלנו לעבוד בשקט, מספר שעות רצוף באין מפריע ( מה שלא מתאפשר, בד"כ ברחובות העיר) אלא משום שזכינו לחוות בעבודות מתהוות של אמנים גרפיטי אחרים, להכיר אנשים חדשים ומאוד מוכשרים ולקחת חלק בפרויקט חוויתי ומרגש. בכל לילה מחדש נחשפנו לעבודות חדשות, אמנים חדשים וסביבה חדשה שהלכה וגדלה. בכל פעם שהגנו לשם חיכתה לנו פיסה חדשה של אמנות וגם לנו אישית היה כיף מאוד לראות את התהליך שלנו הולך ומתהווה לאט לאט.

צילומים – פיקסל נינג'ה

969585_573726319326157_2081300122_n
ציבעי בסיס
426076_342483129117145_1544541808_n
חורבני, חורבן אורבני

397168_342482312450560_531113092_n

קומנדר-קין-על-הקיר-הקיר-ההדמיה-והתוצאה-הסופית.-צילומים-Pixels-Ninjas-ועידו-קינן-450x949
קומנדו קיר

@pixels-ninjas-עושים-את-קומנדר-קין-בגן-האם-בתל-אביב-צילום-עידו-קינן-450x675422495_369085389790252_1361639916_n

425884_347412651957526_1135038820_n

531420_438307189534738_588869687_n
סטנסיל

2 מחשבות על “ראיון אינטראקטיבי: פיקסל נינג'ה

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s